چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

همه چیزهایی که باید درباره رنگ بدانید

۳۶۷ بازديد

یک راهنمای کاربردی و زیبایی شناختی برای انواع رنگ

 

نقاشی های دیوار و سقف و نقاشی های بیرونی خانه، برخی از محبوب ترین DIY fix-ups توسط صاحب خانه ها. هرچند تقریبا همه رنگ ها از زمان به زمان، چند نفر از ما واقعا می دانیم که چه چیزی خریداری و اعمال می کنیم؟ فقط این چیزها چیست و چه باید بکنیم وقتی که ما آن را خریدیم. آیا رنگ 7 دلار در هر گالن به اندازه رنگ 35 دلار در هر گالن مناسب است؟ و در مورد رنگ لاتکس و رنگ روغن بر اساس؟ یا آغازگر

 

 

این همه می تواند بسیار گیج کننده و در نتیجه بسیاری از مردم به سادگی تصمیم خود را بر قیمت پایه و ارزان ترین رنگ آنها می توانند خرید فقط برای پیدا کردن که آنها نیاز به رنگ، دوباره پوشیدن و دوباره پوشیدن و دوباره دوباره کت ، فقط برای گرفتن رنگ ارزان برای پوشش.

 

 

در این مقاله ما در مورد مبانی نقاشی صحبت خواهیم کرد: چه چیزی، چه نوعی وجود دارد، کدام نوع استفاده از کجا و چگونگی انتخاب شین راست است.

woman painting with paint brush

رنگ چیست؟

رنگ ترکیبی از چهار ماده اساسی است: رنگدانه ها، رزین ها، حلال ها و مواد افزودنی. رنگدانه رنگ است، و رزین اتصال دهنده یا چسب است. حلال حامل است که آن را تمام مایع و تبخیر می کند به عنوان رنگ خشک. افزودنی ها ویژگی های عملکردی خاصی مانند خواص ضد ضربه و ضد گلوله را فراهم می کنند.

 

 

رنگ های ارزان دارای درصد بالایی از حلال ها نقاشی ساختمان در شهریار در هر حجم نسبت به درد های بهتر هستند. به عنوان یک نتیجه، می تواند تا 50٪ کمتر رنگدانه و رزین در یک گالن رنگ ارزان باشد. این به این معنی است که اکثر آنچه که با رنگ های ارزان قیمت ارائه می کنید، حل کننده (آب و یا ارواح معدنی) است که فقط تبخیر می شود و کمی رنگدانه را پشت سر می گذارد. به همین دلیل است که شما مجبور به پوشیدن و بارگذاری مجدد با رنگ های با کیفیت پایین تا چهار بار قبل از رنگ آمیزی کافی است تا رنگ زیر را پوشش دهید.

 

 

بنابراین از جوانب مثبت یاد می گیرید که وقت خود را می سنجند: بهترین رنگی را که می توانید بخرید را خریداری کنید و از داشتن رنگ بیش از دو بار اجتناب کنید. به دنبال تولیدکنندگان با شهرت خوب باشید و برچسب را به دنبال محصولاتی که حاوی حدود 45٪ رنگدانه و رزین در هر حجم هستند را بررسی کنید.

 

 

انواع رنگ های مبتنی بر آب در مقابل روغن

همه رنگها به طور عمده به دو دسته حلال بستگی دارند که نوع آنها را تعریف می کنند: نرخ اتحادیه نقاشی ساختمان بر اساس آب و یا نفت. رنگ آب در واقع دارای آب به عنوان یک حلال است، اما فقط برای اشتباه کردن همه این رنگ معمولا "لاتکس" نامیده می شود، حتی اگر آن را حاوی لاتکس. بسیاری از رنگ های مبتنی بر آب با اکریلیک ساخته می شوند و ممکن است "لاتکس اکریلیک" نامیده شوند. برچسب "نقاشی بر پایه روغن" به همان اندازه گیج کننده است، زیرا در واقع با روغن ساخته نمی شود؛ آن را حلال از ارواح معدنی (همچنین به عنوان رنگ نازک) و یا رزین های آلکیدی شناخته شده است. آلکید را می توان با ارومی معدنی نابود کرد و رنگ لاتکس با آب کاهش می یابد. در فروشگاه رنگ، اگر از اصطلاح رنگ لاتکس یا رنگ آلکیدی یا روغن استفاده می کنید، متوجه خواهید شد.

 

رنگ بر پایه آب (لاتکس)

رنگ لاتکس شایع ترین نوع رنگ برای استفاده در منزل به دلایل مختلف است:

 

 

  • پاک کردن با صابون و آب.
  • سازگار با محیط زیست؛ به طور معمول حاوی VOCs کمتر (ترکیبات آلی فرار).
  • اجرای فوق العاده.
  • باقی مانده انعطاف پذیر، تحمل حرکت.
  • می توانید از کپک و رطوبت جلوگیری کنید.
  • خشک کننده سریع.
  • موجود در بسیاری از رنگ ها و شفاف.

شما می توانید از رنگ های آب بر اساس تقریبا هر برنامه در خانه، از بیرون از محیط و تر و تمیز به دیوارهای داخلی و کارهای چوبی استفاده کنید.

 

رنگ آلکید

رنگ آلکید معمولا در برنامه های رنگ آمیزی خانه استفاده نمی شود. در یک زمان، این رنگ استاندارد برای حمام و دیگر مناطق مرطوب بود، از آنجایی که آنها به راحتی اسکراب، دارای حساسیت بالایی برخوردار بودند و از رنگ های اولیه لاتکس دوام بیشتری داشتند. با این حال، درست است که بسیاری از رنگ های لاتکس در حال حاضر برابر و گاهی اوقات بهتر از الکل هستند.

 

هنگامی که در منزل استفاده می شود، رنگ های آلکیدی به طور معمول برای مناطقی که سایش سنگین دارند و یا مستعد ابتلا به آن هستند، رزرو می شوند. این شامل تر و تمیز، کف و گاه کابینت می باشد. یکی دیگر از مزایای استفاده از آلکید این است که زمان خشک شدن بیشتر از رنگ لاتکس است، به طوری که آن را نشان می دهد سکته های قلم مو به همان اندازه، یک مزیت در هنگام نقاشی تر و تمیز، چوب، و cabinetry.

 

بعضی از معایب رنگ الکیدی عبارتند از:

 

 

  • به طور معمول گران تر از رنگ لاتکس است.
  • بوی فشرده هنگام خشک کردن و به طور معمول شامل VOCs بیشتر (ترکیبات آلی فرار).
  • نیاز به تمیز کردن با حلال شیمیایی (ارواح معدنی، یا نازک تر رنگ).
  • برخی از شهرداری های محلی استفاده از این رنگ را به دلیل مواد خطرناکی که در جریان زباله ایجاد می کنند محدود می کنند.
  • رنگ شین

توجه دیگر در انتخاب رنگ مناسب فاکتوری است که به رنگ نقره ای اشاره دارد. رنگ شاین به نحوه رنگ شدن سطح رنگ خشک در هنگام خشک شدن اشاره دارد. چهار انگشت پایه وجود دارد:

 

 

  • تخت
  • تخم مرغ یا ساتن
  • نیمه براق
  • براق

رنگ تخت حداقل مقدار شاین را دارد. مزایای نقاشی ساختمان این امر این است که نقاشی به خوبی نقاشی ها را پنهان می کند و سطح رنگ باعث ایجاد انعکاس بسیار کمی می شود. مضرات این است که قابل شستشو نیست. اگر سطح را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید، رنگ ممکن است بر روی اسفنج قرار گیرد. برای همه این دلایل، رنگ تخت به طور معمول فقط در سقف خانه استفاده می شود.

 

سایت عطر نرگس با استناد به کتاب علامه کورانی ویژگی های دوران ظهور را بدین شرح بارگزاری نموده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.